Dostępność usług:

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Kto może być klientem NAVU?

Każda pełnoletnia osoba,która mieszka w zasięgu naszej sieci może zostać naszym klientem.

Zasięg sieci znajduje się na naszej stronie głównej www.navu.pl

Czy można podłączyć kilka komputerów w mieszkaniu?

 Tak, nie dajemy ograniczeń w ilości komputerów znajdujących się w przyłączonym lokalu..

Czy są limity ściągania danych?

W naszej ofercie nie ma limitów danych.

Czy jest możliwość uzyskania zewnętrznego adresu IP?

Tak, koszt przyznania 1 IP wynosi 15 zł miesięcznie a 5 IP wynosi 25 zł miesięcznie.

Czym jest i do czego służy stały adres IP?

Stały publiczny adres IP jednoznacznie identyfikuje komputer w całej sieci Internet oraz umożliwia dostęp do swoich zasobów. Posiadanie stałego publicznego adresu IP pozwala na uruchomienie na swoim łączu serwera www, rejestratora do monitoringu, hostowania serwerów gier itp.

Czyją własnością jest sprzęt kliencki?

Sprzęt kliencki jest własnością Operatora, który udostępnia go Abonentowi na czas trwania umowy.

Czy doprowadzacie światłowód bezpośrednio do klienta końcowego?

Tak, cała nasza sieć oparta jest na światłowodach. Zakończenie sieci znajduje się w lokalu Abonenta.

 Co potrzebuję do podłączenie FTTH?

Potrzebna jest jedynie wiedza, w którym miejscu w mieszkaniu chcemy, aby znajdowało się gniazdko światłowodowe. W miarę możliwości prosimy o przygotowanie miejsca do pracy dla instalatora (odsunięcie mebli, jeżeli zachodzi taka potrzeba, itp.).

Co to jest przepustowość łącza?

Przepustowość Twojego łącza określa jak szybko możesz pobierać i wysyłać pliki przez Internet. Jak szybko będą się otwierać filmy on-line np. w serwisie youtube.com, czy w jakiej jakości będziesz mógł te filmy obejrzeć komfortowo, bez oczekiwania na załadowanie lub bez zacinania się w trakcie oglądania.
Ponieważ urządzenia, przez które Internet dostarczany jest w tej technologii światłowodowej, oferują na dzień dzisiejszy możliwości przesyłu nawet do 100Gb/s, przepustowość Twojego łącza ustalona jest programowo przez nadawcę, zgodnie z umową jaką z nim podpisałeś oraz ograniczona przez możliwości karty sieciowej jaką zainstalowano w Twoim komputerze.
Zamawiając szybki internet warto sprawdzić, czy karta sieciowa w Twoim komputerze jest wystarczająco szybka, aby w pełni korzystać z możliwości łącza jakie będzie zainstalowane w domu.

Dlaczego warto mieć Internet światłowodowy w domu?

Internet to nie wszystko. Już teraz zamawiamy od jednego dostawcy telewizję i dostęp do sieci. Nasze wymagania rosną. W domu korzysta z dobrodziejstw łącza coraz więcej osób. Telewizja HD to standard, ale wiemy że to nie koniec, i że za chwilę pojawią się filmy i obraz w jeszcze większej rozdzielczości. Co, jeżeli będziemy ściągać plik z sieci, ktoś obok w pokoju będzie rozmawiał przez Skype, a w salonie będziemy chcieli mieć telewizor o wspaniałej rozdzielczości?
Bez światłowodu może się zrobić ciasno. Zamawiając na przykład szybkie łącze o przepustowości 60Mb/s nie martwimy się, że telewizja czy telefon zamówione u dostawcy dodatkowo ‚zjedzą nam’ tą przestrzeń, bo one są przesyłane niezależnie. Niezależnie, to nie znaczy jednak że ‚nie zabierają nic’ nigdzie indziej. One również korzystają z kabla, tyle że za nie płacimy w ich abonamencie. Wspólnym mianownikiem, jest to że wszystkie te usługi płyną „jedną rurą’, którą może być kabel miedziany, sieć radiowa, albo właśnie światłowód.
I tutaj światłowód wygrywa. Technologia ta pozwala na świadczenie usług z prędkościami do 10 000Mb/s (10Gb/s), technologie radiowe do 1 000Mb/s (1Gb/s), technologia telewizji kablowych (popularnych ‚kablówek’) do 200-300Mb/s (0.3Gb/s). Wyścig trwa… w tej chwili coraz bliżej dostępne są prędkości 1Gb/s w sieciach miedzianych, podczas kiedy w światłowodach trwają prace nad upowszechnieniem i obniżeniem kosztów dla prędkości 100Gb/s. 


Czy sprzęt  kliencki od NAVU umożliwia mi bezprzewodowy Internet w moim mieszkaniu?

Tak, sprzęt kliencki oferowany przez Navu posiada wbudowane wi-fi. Klient nie potrzebuje dodatkowych urządzeń aby korzystać z bezprzewodowego internetu w swoim mieszkaniu.

Jaki jest zasięg internetu bezprzewodowego?

W zależności od zamontowanego routera zasięg może wynosić od kilku do kilkunastu metrów. Jednak każda przeszkoda na drodze sygnału z rautera do urządzenia klienckiego osłabia sygnał.

Czy na wi-fi będę osiągał wykupioną prędkość internetu?

Jeżeli chodzi o połączenie wi-fi to niestety nie jesteśmy w stanie gwarantować przepustowości. Jest to związane z podatnością fal radiowych na zakłócenia, a pasmo 2,4 GHz w którym działa wi-fi jest silnie obciążone. Interferencje, czyli zakłócenia mają negatywny wpływ zarówno na prędkość jak i stabilność działania sieci. Wynikają one z nakładania się na siebie fal o tej samej częstotliwości, ich źródłem nie koniecznie muszą być inne routery, fale radiowe emitują również kuchenki mikrofalowe, telewizory czy telefony bezprzewodowe i komórkowe.

Czy NAVU gwarantuje prędkość łącza dla usługi klienta indywidualnego i małej firmy?

Łącza gwarantujące prędkość SLA są łączami przeznaczonymi dla zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest kilkunastokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego. Sieć NAVU oferuje łącza umożliwiające osiągnięcie maksymalnych prędkości „do” w zależności od wybranego pakietu internetowego wskazanego w umowie i nie gwarantuje prędkości.

Czy można rozwiązać umowę w trakcie jej trwania?

Tak, jest taka możliwość która pociąga za sobą konieczność „rozliczenia” przyznanej ulgi. Najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z BOK

 Czy jest możliwość zmiany warunków umowy?

Tak, zawsze staramy się dopasować do Państwa potrzeb. W tym celu zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami sprzedaży w BOK.

 


 

 

Skontaktuj się z nami:

  BOK SANDOMIERZ,

UL. MICKIEWICZA 23, 27- 600 SANDOMIERZ

   tel. 15 649 09 99

fax.15 649 02 20

bok@navu.pl

 

Śledź nas także na:
© NAVU - All Rights Reserved